شجاعی:

«عارف» گزینه «فراکسیون امید» نیست/ تصمیم‌گیری بعد از دور دوم انتخابات

رئیس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه با اشاره به موضع حزب متبوعش در مورد ریاست مجلس دهم شورای اسلامی گفت: عارف گزینه فراکسیون امید نیست.

به گزارش سراج24، اسماعیل شجاعی رئیس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه، درباره موضع این حزب در بحث ریاست مجلس دهم شورای اسلامی، اظهار داشت: بحث در مورد ریاست مجلس دهم زودهنگام است و باید دور دوم انتخابات برگزار شود و بقیه نمایندگان مجلس انتخاب شوند و مهمتر از همه این است که انتخاب رئیس مجلس به‌عهده نمایندگان ملت است و به‌عهده ما نیست.

وی ادامه داد: بهترین کار در این زمینه این است که صبر کنیم تا دور دوم انتخابات برگزار شود و اگر قرار است در چارچوب ائتلاف، فراکسیونی تشکیل شود، نمایندگان مردم تصمیم می‌گیرند که چه‌کاری می‌خواهند انجام دهند. هر تعیین تکلیفی برای نمایندگان به صواب نزدیک نیست و نمایندگان مجلس خودشان باید تصمیم بگیرند که چه شخصی برای ریاست مجلس مناسب است.

رئیس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به این پرسش "با توجه به اینکه گزینه اصلاح‌طلبان آقای عارف است، نظر حزب اعتدال و توسعه چیست؟" گفت: خیر؛ این‌طور نیست. برخی از اصلاح‌طلبان این موضوع را اعلام کردند و این سخن فراکسیون ائتلاف امید نبوده و برخی به‌صورت شخصی از نظر خودشان اعلام کردند.

شجاعی با بیان اینکه هر فردی می‌تواند نظر خود را اعلام کند، یادآور شد: بحث ریاست مجلس دهم با یک تصمیم جمعی کاملاً متفاوت است و نظر حزب اعتدال و توسعه این است که ورود به این بحث جز ایجاد اختلاف چیز دیگری نیست و زودهنگام است و مورد تأیید ما نیست. افراد دوست دارند که نظرات خود را بیان کنند و اشکالی ندارد.

وی تصریح کرد: حزب اعتدال و توسعه اظهارنظری در مورد ریاست مجلس دهم نمی‌کند و فراکسیون امید که ما نیز عضو آن هستیم، قرار است پس از برگزاری دور دوم انتخابات و تشکیل فراکسیون امید در این خصوص تصمیم بگیرند؛ نه اینکه از بیرون رئیس مجلس انتخاب شود.

رئیس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه اظهارنظر درباره ریاست مجلس دهم منطقی نیست، خاطرنشان کرد: وظیفه نمایندگان انتخاب رئیس مجلس است و دخالت در این کار از جنبه‌های سیاسی و خردورزی دور است و ما باید به نمایندگان احترام بگزاریم و آنها تصمیم می‌گیرند که رئیس مجلس چه‌کسی خواهد بود.

اخبار مرتبط

آغاز تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات از پنج‌شنبه

مهلت یک هفته‌ای تبلیغاتی داوطلبان مرحله دوم انتخابات مجلس

زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس مشخص شد